Markkinoinnin tilastot
Päivitetty: 16.3.2022
Katso myös: Matkailun tilastot
- Budjetti noin 500 000 €
- Yhteismarkkinoinnnissa mukana noin 85 yritystä
Lähde: Visit Ylläs
Yllas.fi-verkkosivusto v. 2021
- Sivun katseluita 3,5 miljoonaa
- 511 000 käyttäjää
- Eniten katseluita maaliskuussa (540 000), vähiten katseluita toukokuussa (99 000)
- Liikenteen lähteet
- Hakukoneet 55 %
- Suora saapuminen 16 %
- Mainonta 12%
- Liikenne muilta sivustoilta 8,5 %
- Some 6 %
- Käyttäjän kieli: Suomi 80 %, englanti 11 %, ruotsi 2 %
- Maat TOP 5: Suomi 91 %, Iso-Britannia 2 %, Saksa 1%, Ranska 1 %, Ruotsi 1%,
- Teemat TOP 5: Aktiviteetit, Etusivu, Palvelut, Reitit, Tietoa
- Englanti: Etusivu, Aktiviteetit, Info, Huskyt-Porot, Palvelut
- Aktiviteetit TOP 5: Laskettelu, maastohiihto, patikointi, gondoli, maastopyöräily
- Englanti TOP 5: Laskettelu, Huskyt-porot, revontulet, maastohiihto, moottorikelkkailu
- Retkikaupan katsotuimmat kategoriat: Huskyt, porot, moottorikelkkailu, sauna, talvipyöräily
- Englanti katsotuimmat kategoriat: Huskyt, porot, moottorikelkkailu, revontulet, sauna
- Katseluiden kokonaismäärä kasvoi vahvasti vuoteen 2020 asti.
- Ennätysvuosi: 2019-2020, 760 000 käyttäjää ja tuolloin kielivalinta suomi 67 % (vrt. 2020-2021 suomi 90 %)
Lähde: Yllas.fi Google Analytics, otanta 2021
Sosiaalinen media
Merkitse julkaisuihin @visityllas niin voimme jakaa sisältöjäsi
Facebook @visityllas
- Seuraajia 69 000
- 87 % suomalaisia
- Kaupungit: Helsinki, Oulu, Tampere, Espoo, Jyväskylä
- Suosituimmat aiheet Facebookissa: Maastohiihto, aktiviteetit sesongin mukaan, maisemat, ajankohtaiset asiat
- Sisältö tuotetaan pääasiassa suomeksi
Instagram @visityllas
- Seuraajia 41 000
- Sisältö tuotetaan pääasiassa englanniksi
Youtube @visityllas
- 560 tilaajaa
- Tiliä käytetään pääasiassa mainosten ajoon
Lähde: Visit Ylläs
Uutiskirje kävijöille
- Tilaajia: 9 800
- Aktiivisia lukijoita (3 kk): 3 200
- Avausprosentti: Keskimäärin 31 %
Lähde: Ylläksen uutiskirjejärjestelmä