Sulje

Sivukartta ja haku

Markkinoinnin tilastot

Päivitetty: 16.3.2022

Katso myös: Matkailun tilastot

 

  • Budjetti noin 500 000 €
  • Yhteismarkkinoinnnissa mukana noin 85 yritystä

Lähde: Visit Ylläs

 

Yllas.fi-verkkosivusto v. 2021

  • Sivun katseluita 3,5 miljoonaa
    • 511 000 käyttäjää
    • Eniten katseluita maaliskuussa (540 000), vähiten katseluita toukokuussa (99 000)
  • Liikenteen lähteet
    • Hakukoneet 55 %
    • Suora saapuminen 16 %
    • Mainonta 12%
    • Liikenne muilta sivustoilta 8,5 %
    • Some 6 %
  • Käyttäjän kieli: Suomi 80 %, englanti 11 %, ruotsi 2 %
    • Maat TOP 5: Suomi 91 %, Iso-Britannia 2 %, Saksa 1%, Ranska 1 %, Ruotsi 1%,
  • Teemat TOP 5: Aktiviteetit, Etusivu, Palvelut, Reitit, Tietoa
    • Englanti: Etusivu, Aktiviteetit, Info, Huskyt-Porot, Palvelut
  • Aktiviteetit TOP 5: Laskettelu, maastohiihto, patikointi, gondoli, maastopyöräily
    • Englanti TOP 5: Laskettelu, Huskyt-porot, revontulet, maastohiihto, moottorikelkkailu
  • Retkikaupan katsotuimmat kategoriat: Huskyt, porot, moottorikelkkailu, sauna, talvipyöräily
  • Katseluiden kokonaismäärä kasvoi vahvasti vuoteen 2020 asti.
    • Ennätysvuosi: 2019-2020, 760 000 käyttäjää ja tuolloin kielivalinta suomi 67 % (vrt. 2020-2021 suomi 90 %)

Lähde: Yllas.fi Google Analytics, otanta 2021

 

Sosiaalinen media

Merkitse julkaisuihin @visityllas niin voimme jakaa sisältöjäsi

 

Facebook @visityllas

  • Seuraajia 69 000
  • 87 % suomalaisia
  • Kaupungit: Helsinki, Oulu, Tampere, Espoo, Jyväskylä
  • Suosituimmat aiheet Facebookissa: Maastohiihto, aktiviteetit sesongin mukaan, maisemat, ajankohtaiset asiat
  • Sisältö tuotetaan pääasiassa suomeksi

Instagram @visityllas

  • Seuraajia 41 000
  • Sisältö tuotetaan pääasiassa englanniksi

Youtube @visityllas

  • 560 tilaajaa
  • Tiliä käytetään pääasiassa mainosten ajoon

Lähde: Visit Ylläs

 

Uutiskirje kävijöille

  • Tilaajia: 9 800
  • Aktiivisia lukijoita (3 kk): 3 200
  • Avausprosentti: Keskimäärin 31 %

Lähde: Ylläksen uutiskirjejärjestelmä