Markkinoinnin tilastot
Päivitetty: 11.1.2023
Katso myös: Matkailun tilastot
- Budjetti noin 500 000 €
- Yhteismarkkinoinnnissa mukana noin 85 yritystä
Lähde: Visit Ylläs
Yllas.fi-verkkosivusto v. 2022
- Sivun katseluita 2,9 miljoonaa
- 451 000 käyttäjää
- Eniten katseluita joulukuussa (417 000), vähiten katseluita toukokuussa (78 700)
- Liikenteen lähde
- Hakukoneet 53 %
- Suora saapuminen 22 %
- Mainonta 14 %
- Liikenne muilta sivustoilta 3 %
- Some 3 %
- Kieli TOP5: Suomi 78 %, englanti 14 %, ruotsi 3 %, saksa 3 %, hollanti 1 %
- Maat TOP 5: Suomi 88 %, Iso-Britannia 3 %, Yhdysvallat 2 %, Ruotsi 2 %, Sveitsi 1%
- Teemat TOP 5: Aktiviteetit, Etusivu, Palvelut, Reitit, Tietoa
- Englanti: Etusivu, Aktiviteetit, Info, Huskyt-Porot, Palvelut
- Aktiviteetit TOP 5: Laskettelu, maastohiihto, patikointi, gondoli, maastopyöräily
- Englanti TOP 5: Laskettelu, Huskyt-porot, revontulet, maastohiihto, moottorikelkkailu
- Retkikaupan katsotuimmat kategoriat: Huskyt, porot, moottorikelkkailu, sauna, talvipyöräily
- Englanti katsotuimmat kategoriat: Huskyt, porot, moottorikelkkailu, revontulet, sauna
Lähde: Yllas.fi Google Analytics GA4, otanta 2022
Sosiaalinen media
Merkitse julkaisuihin @visityllas niin voimme jakaa sisältöjäsi
Facebook @visityllas
- Seuraajia 70 600 (11.1.2023)
- 87 % suomalaisia
- Kaupungit: Helsinki, Oulu, Tampere, Espoo, Jyväskylä
- Suosituimmat aiheet Facebookissa: Maastohiihto, aktiviteetit sesongin mukaan, maisemat, ajankohtaiset asiat
- Sisältö tuotetaan pääasiassa suomeksi
Instagram @visityllas
- Seuraajia 41 000 (11.1.2023)
- Sisältö tuotetaan pääasiassa englanniksi
Youtube @visityllas
- 590 tilaajaa (11.1.2023)
- Tiliä käytetään pääasiassa mainosten ajoon
Lähde: Visit Ylläs
Uutiskirje kävijöille
- Tilaajia: 8 200
- Avausprosentti: 40 %
Lähde: Ylläksen uutiskirjejärjestelmä, 2022