Sulje

Sivukartta ja haku

Markkinoinnin tilastot

Päivitetty: 11.1.2023

Katso myös: Matkailun tilastot

 

  • Budjetti noin 500 000 €
  • Yhteismarkkinoinnnissa mukana noin 85 yritystä

Lähde: Visit Ylläs

 

Yllas.fi-verkkosivusto v. 2022

  • Sivun katseluita 2,9 miljoonaa
    • 451 000 käyttäjää
    • Eniten katseluita joulukuussa (417 000), vähiten katseluita toukokuussa (78 700)
  • Liikenteen lähde
    • Hakukoneet 53 %
    • Suora saapuminen 22 %
    • Mainonta 14 %
    • Liikenne muilta sivustoilta 3 %
    • Some 3 %
  • Kieli TOP5: Suomi 78 %, englanti 14 %, ruotsi 3 %, saksa 3 %, hollanti 1 %
  • Maat TOP 5: Suomi 88 %, Iso-Britannia 3 %, Yhdysvallat 2 %, Ruotsi 2 %, Sveitsi 1%
  • Teemat TOP 5: Aktiviteetit, Etusivu, Palvelut, Reitit, Tietoa
    • Englanti: Etusivu, Aktiviteetit, Info, Huskyt-Porot, Palvelut
  • Aktiviteetit TOP 5: Laskettelu, maastohiihto, patikointi, gondoli, maastopyöräily
    • Englanti TOP 5: Laskettelu, Huskyt-porot, revontulet, maastohiihto, moottorikelkkailu
  • Retkikaupan katsotuimmat kategoriat: Huskyt, porot, moottorikelkkailu, sauna, talvipyöräily

Lähde: Yllas.fi Google Analytics GA4, otanta 2022

 

Sosiaalinen media

Merkitse julkaisuihin @visityllas niin voimme jakaa sisältöjäsi

 

Facebook @visityllas

  • Seuraajia 70 600 (11.1.2023)
  • 87 % suomalaisia
  • Kaupungit: Helsinki, Oulu, Tampere, Espoo, Jyväskylä
  • Suosituimmat aiheet Facebookissa: Maastohiihto, aktiviteetit sesongin mukaan, maisemat, ajankohtaiset asiat
  • Sisältö tuotetaan pääasiassa suomeksi

Instagram @visityllas

  • Seuraajia 41 000 (11.1.2023)
  • Sisältö tuotetaan pääasiassa englanniksi

Youtube @visityllas

  • 590 tilaajaa (11.1.2023)
  • Tiliä käytetään pääasiassa mainosten ajoon

Lähde: Visit Ylläs

 

Uutiskirje kävijöille

  • Tilaajia: 8 200
  • Avausprosentti: 40 %

Lähde: Ylläksen uutiskirjejärjestelmä, 2022